biobesök


Min födelsedag avslutades med ett biobesök. Revolutionary Road.
Filmen tar upp ett ständigt aktuellt ämne, livsval. Att välja trygget eller att våga följa sitt hjärta och riskera att misslyckas. Hur bryter man sig loss från ett livsmönster utan att bryta ihop?

Jag dras med och känner samma ångest, hopplöshet, tristess och frustration som Kate Winslet och Leonardo DiCaprios roller gör i filmen. Deras skådespelarinsatser är magnifika. Dessutom är filmens scenografi, kostym, foto och musik en fröjd för ögat och örat.

Det här är en film som etsar sig fast och jag kan utan tvekan påstå att detta är en av de bästa filmer jag sett. 








Bild: eonline



Kommentarer

Postat av: emma - emmahall.blogg.se -

Jo det är bara bra och det ska bli så skönt med värme och komma från snöstormen här uppe:)


2009-02-05 @ 17:43:30
URL: http://emmahall.blogg.se/

Postat av: Caroline

Tack. Det var snällt sagt.



Ja, min utbildning är väldigt intressant. Dock går det lite på halvfart, har 7h/ vecka schemalagt. Hade gärna jobbar mer intensivt för att bli klar snabbare.



Revolutionary road låter som något jag borde se. Såg Seven pounds idag. Rekommenderas.


2009-02-06 @ 00:28:41
URL: http://coffeechic.blogg.se/

Postat av: kajsa

Jag läser ju boken just nu. Den är...annorlunda. Stillsam men ändå inte.

Uff. Jag känner mig ledsen idag.


2009-02-06 @ 18:15:39
URL: http://aenigma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0